روش هاي افزايش بازديد استوري اينستاگرام
يكي از ويژگي هاي شگفت انگيز و پرطرفدار اينستاگرام كه امروزه كاربران بسياري از آن استفاده ميكنند، استوري اينستاگرام است. چگونه بازديد پست اينستاگرام را بالا ببريم همه صفحه هايي كه از اينستاگرام بعنوان ابزاري معتبر براي بازاريابي خدمات و محصولات خود استفاده مي كنند، به خوبي از اهميت استوري آگاه هستند و بدنبال راهي براي افزايش بازديد استوري خود ميباشند. اين ويژگي توانسته به سرعت محبوبيت بسيار زيادي در بين كاربران جهان پيدا كند. اما به چه دليل اين قابليت آنقدر محبوبيت پيدا كرده است؟
پاسخ به اين سوال ساده است. استوري اينستاگرام دقيقاً مخصوص زمانهايي ساخته شده كه شما ميخواهيد تجربيات روزانه و اتفاقات لحظهاي خود را با ديگران به اشتراك بگذاريد. اتفاقاتي كه تمايل داريد با دوستان يا مخاطبان خود به اشتراك بگذاريد. در واقع، استوريهاي اينستاگرام، داستانهاي جذاب و كوتاهي هستند كه كاربران ميتوانند به آنها گوش دهند. اگر هنوز به خوبي با اين ويژگي اينستاگرام آشنا نيستيد و تمايل داريد طرز كار آن را به طور حرفه اي ياد بگيريد به مقاله ي زير مراجعه كنيد.
حتما بخوانيد : ته و توي استوري اينستاگرام براي اينستا بازها!
مشاهده استوري ساده و بدون دردسر است. بررسي ها نشان داده كه بازديد استوري ها نسبت به پست هاي اينستاگرامي خيلي بيشتر است. همين موضوع باعث شده تا بسياري از افراد روي استوري هايي كه در اينستاگرام منتشر مي كنند سرمايه گذاري كنند. به همين جهت افزايش بازديد استوري ها در اينستاگرام بسيار حائز اهميت است. به همين دليل ما هم تصميم به نوشتن اين مقاله گرفتيم تا بتوانيم به شما در افزايش ويو استوري اينستاگرام تان كمك كنيم. اما قبل از اينكه راههاي افزايش بازديد استوري را معرفي كنيم ميخواهيم اول تعريف دقيقي از خود استوري اينستاگرام بدهيم.
فهرست استوري اينستاگرام يا Instagram Story چيست؟استوري اينستاگرام يا Instagram Story چيست؟استوري يا همان (STORIES) به معني داستان مي باشد كه مي توانيد با استفاده از آن اتفاقات روزانه خود را با مخاطبانتان به اشتراك بگذاريد. در واقع اين قابليت تقريبا جايگزين ويديوهايي شد كه مدت زمان زيادي را از كاربران براي آپلود مي گرفتند.
استوري يك هدف دارد: ايجاد ارتباط مستمر و تاثيرگذار با مخاطب! تاثيري كه گذاشتن پست نميتواند تا اين ميزان داشته باشد. ارتباط زنده (Live) هم كه بخشي از استوريست، به شدت روي مخاطب تاثير مثبت دارد و او را به واكنش نسبت به پيج شما ترغيب مي كند.
حتما بخوانيد : آموزش جامع لايو اينستاگرام
مهمترين ويژگي استوري اينستاگرام اين است كه ۲۴ ساعت عمر دارد. اين مطلب به اين معناست كه بعد از يك روز، استوري شما به طوركامل از صفحه اينستاگرامتان پاك خواهد شد و ديگر هيچ كس به آن دسترسي نخواهد داشت. همانطور كه احتمالاً متوجه شده باشيد، در طول ۲۴ ساعت يك استوري، شما ميتوانيد به طور مداوم به عكسها و ويدئوهاي آن بيفزاييد.
اهميت استوري در اينستاگراماهميت استوري در اينستاگرامدر حال حاضر روزانه نزديك به ۲۰۰ ميليون نفر از قابليت استوري شبكه اجتماعي اينستاگرام بازديد مي كنند. بخش استوري اينستاگرام در واقع براي نمايش تصاوير و ويديوهاي كاربران به طور پي در پي مورد استفاده قرار ميگيرد. در سال ۲۰۱۶ و با شروع به كار استوري اينستاگرام اين ويژگي بسيار مورد استقبال كاربران قرار گرفت. و در همان اوايل روزانه بيش از ۱۰۰ ميليون نفر از استوريهاي اين شبكهي اجتماعي بازديد ميكردند.
آمار نشان مي دهد كه حدودا ۳۰ درصد مردم پس از مشاهده يك محصول يا برند در استوريها، بيشتر به سمت آن جذب شدهاند. علاوه بر اين يك سوم استوري هايي كه نرخ بازديد در آنها بيشتر از افراد ديگر است به وسيله كسب و كار ها منتشر شده اند و اين يعني مناسبترين راه براي كسب درآمد از اينستاگرام! علاوه بر اين اينستاگرام ابزارهاي خلاقانه بسياري را براي بخش استوري معرفي كرده است. با استفاده از آنها ميتوانيد ايموجي هايي با اشكال متفاوت را بر روي ويديوها قرار دهيد.
مطلب پيشنهادي : چالش برانگيزترين استيكرهاي استوري اينستاگرام
استوري اين ويژگي را دارد كه در شكلهاي مختلف مانند استوري لايو و با استفاده از فيلترهاي جذاب منتشر شود. امروزه استوري به يك ابزار حرفه اي براي تبليغات و يا معرفي محصولات كسبوكار هاي اينستاگرامي تبديل شده است. به همين دليل افزايش بازديد استوري اينستاگرام از اهميت بالايي برخوردار است.
روش هاي طلايي افزايش بازديد استوري در اينستاگرامروش هاي طلايي افزايش بازديد استوري در اينستاگراماستوري اينستاگرام يك قابليت فوق العاده قدرتمند براي بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي و برندسازي شخصيست. با توجه به محبوبيت روزافزون قابليت استوري اينستاگرام، اين اپليكيشن هر روزه امكانات بيشتر و ويژگي هاي جديدتري را براي آن ارائه مي دهد كه قادر است توجه كاربران بسياري را به خود جذب نمايد. ما در ادامه اين مقاله راهكارهاي كاربردي افزايش بازديد استوري را به شما معرفي مي كنيم.
1- استفاده از هشتگ در Storyبسياري از كاربران در اينستاگرام، هشتگ هاي خاصي را دنبال مي كنند. زماني كه شما هشتگي را در اينستاگرام جستجو مي كنيد، استوري هاي فعالي كه از آن هشتگ استفاده كرده اند را براي شما نمايش داده ميشود. در بالاي صفحه نيز مي توانيد با زدن روي تصويري كه اينستاگرام براي يك هشتگ انتخاب كرده، استوريهايي كه از هشتگ مذكور استفاده كرده اند را بازديد كنيد.
هشتگ ترند (Trend)در شبكه هاي اجتماعي چيزي شبيه به بحث داغ در جامعه ايست كه در آن زندگي مي كنيم. همان موضوعي كه به سرعت در جامعه فراگير ميشود. استفاده از هشتگ موقعيت مكاني در Story ها، و بهره گيري از هشتگهاي ترند روز، مي تواند به افزايش بازديد استوري هاي شما كمك كرده و ويو آن را بالا برده و حتي باعث جذب فالوور شود. اما در مورد استفاده از هشتگ به موارد زير بسيار دقت كنيد:
در استفاده از هشتگ زياده روي نكنيدبه هيچ عنوان از هشتگ غير مرتبط استفاده نكنيددر انتخاب هشتگ ها به اندازه كافي وسواس به خرج بدهيددر هشتگ هاي چند كلمه اي حتما از آندرلاين ( _ ) بين كلمات استفاده كنيداگر پيج تجاري و فروشگاهي داريد حتما از نام شهر خود در هشتگ ها استفاده كنيدهشتگ هاي رقباي شما هم ميتواند گزينه مناسبي باشد.2- انتشار محتوا در زمان مناسبزماني كه احساس ميكنيد درصد بيشتري از مخاطبان شما آنلاين هستن بهترين زمان براي ارسال محتواي اينستاگرام است. چون بلافاصله بعد از قرار دادن استوري مشاهده ميشود و بازخورد مثبت آن را خواهيد ديد. پس در مورد مخاطبتان بيشتر تحقيق كنيد. شما بايد بدانيد كه مخاطب شما در چه زماني از روز فعال است تا بتوانيد زمان قرار دادن استوريها را مديريت كنيد. البته در هر ساعتي از روز كاربراني هستند كه مشغول كار با گوشي و اينستاگرام هستند اما مسلما گذاشتن پست در ساعات فراغت مردم مثلا بين 13 تا 15 ظهر و 20 تا 22 شب شانس افزايش بازديد استوري و جذب مخاطب جديد شما را بالاتر ميبرد.
همانطور كه قبلاً هم اشاره كردم، يك ويژگي جالب استوري هاي اينستاگرام اين است كه شما ميتوانيد ويدئوهاي زنده (لايو) خود را در آنها قرار دهيد. اين يعني بينندگان ميتوانند استوري شما را به صورت لايو تماشا كنند. فكر ميكنم مشخص است كه لايو، يك راه عالي براي ارتباط برقرار كردن با دنبال كنندگان صفحه شما است. همچنين، در پايان لايو، اينستاگرام به شما اجازه ميدهد كه پخش زنده خود را به عنوان يك فايل ويدئويي در گالري دوربين ذخيره كنيد، اما نظرات و فيدبكها همراه با آن ذخيره نخواهند شد.
حتما بخوانيد : آموزش ذخيره كردن لايو اينستاگرام
3- استفاده از محتواي توليد شده توسط مخاطبشما مي توانيد به جاي انتشار محتواي تكراري از محتواي توليد شده توسط كاربر در رابطه با آن خدمات استفاده كنيد تا استوري هاي شما جذابتر شوند. نمونه هاي بسياري از محتواي توليد شده توسط كاربران در استوري هاي برندهاي معروف مشاهده مي شود. انتشار استوري هاي اينستاگرام و اشتراك گذاشتن مطالب توليد شده توسط كاربر (UGC) شيوه اي عالي براي پر كردن صفحه شما با محتواي زيبا است. و اين براي مخاطبان شما نيز بسيار ارزشمند خواهد بود.
حتما بخوانيد : استراتژي برندهاي معروف اينستاگرام
وقتي كاربران شما با استفاده از محصولات شما محتوايي را توليد مي كنند و شما هم آن را در صفحه خود منتشر مي كنيد حس خوبي را به آن ها انتقال مي دهيد و اين عمل باعث مي شود آگاهي از برند شما توسط اشخاص زيادي افزايش پيدا كند. مخاطب علاقه زيادي به توجه دارد. شما با اين كارتان به آنها توجه ويژهاي ميكنيد و همين باعث ميشود برند شما در ذهن آنها ماندگار شود.
بطور مثال اگر صاحب يك برند غذايي هستيد زماني كه مخاطبان از محصولات شما استفاده مي كنند و براي شما عكس ارسال مي كنند از آنها استفاده كنيد. محتوايي مناسب كه ارزش بسيار بالايي در جهت تبليغات نام تجاري شما دارد را توليد و منتشر كنيد. چون هر استوري كه درباره نام برند شماست و توسط مخاطب شما بوجود آمده حكم طلاي توليد شده توسط كاربر را دارد.
4- افزودن استيكر و انيميشن به عكس و ويدئو در استورياستوري اينستاگرام يك ابزار قدرتمند ديگر به اسم برچسب (sticker) هم دارد كه به شما اجازه ميدهد شكلكها و آيكونهاي متنوعي را به عكسها يا ويدئوهاي خود بچسبانيد. اين برچسبها واقعاً سرگرم كننده هستند و ميتوانند در جذاب كردن تصوير شما، نقش زيادي داشته باشند. به نحوي كه مخاطب جذب استوري شما شود.
با بكار بردن انيميشن و استيكرهاي مرتبط با موضوع مورد نظرتان در واقع مخاطب را ترغيب مي كنيد تا استوري هاي بعدي شما را دنبال كند و آن را به بقيه افراد نيز معرفي كند. به اين صورت نرخ تعامل شما با مخاطبان تان قطعا بالا مي رود. برنامه ها و ابزار هاي بيشماري مانند Mojo و Over وجود دارد. كه مي توانند به شما كمك كنند بدون اينكه نيازمند به يك طراح گرافيك باشيد. يا اينكه زماني را صرف فراگيري نحوه ويرايش فيلمها كنيد تا بتوانيد انيميشنهاي سرگرم كنندهاي را براي كاربران خود فراهم كنيد.
5- منشن (Mention)يكي از گزينه هاي Story، امكان منشن يا مورد خطاب قرار دادن كاربران مي باشد. استفاده از اين گزينه چنانچه با خلاقيت تلفيق شود مي تواند، آمار بازديد استوري شما را افزايش دهد. براي مثال فرض كنيد شما پيجي براي فروش تي شرت در اينستاگرام داريد. شخصي با تعداد فالوور بالا، يكي از تيشرتهاي شما را خريداري و پستي منتشر كرده كه در آن تيشرتي كه از شما خريده را به تن دارد. زماني كه او را منشن مي كنيد، به احتمال بسيار زياد از Story شما بازديد مي كند. همين كافيست تا اينستاگرام استوري شما را به فالوورهايي كه با با پيج او در ارتباط هستند پيشنهاد دهد.
كار ديگري كه مي توانيد بكنيد اين است كه با ديگر برندها در اينستاگرام همكاري كنيد و سعي كنيد كه آن ها را در استوري هاي اينستاگرام تان معرفي كنيد و در طرف مقابل آنها نيز اين كار را براي شما انجام خواهند داد. اين تعامل دو طرفه مي تواند نقش بسيار مهمي در زمينه اعتبار بخشي و برندسازي شما داشته باشد.
برچسب: ،